Milí přátelé,
od léta roku 2012, kdy jsem přestal spolupracovat s časopisem Instinkt, se mě lidé často ptají, jestli své sloupky nazvané Zápisník labužníka publikuju někde jinde. Říkají, že je rádi četli, někteří dokonce tvrdí, že si Instinkt kupovali jedině kvůli nim. A dávají najevo, že by chtěli, abych v psaní Zápisníků pokračoval. Nuže dobrá. Rozhodl jsem se nakonec pro tuto formu.

Pokud chcete být mezi prvními, kteří si přečtou nové Zápisníky, přihlašte se na Facebooku, Twitter nebo na G+. Pak budete mít příležitost se informovat velmi rychle o tom, co se na blogu děje. Staré Zápisníky z let 2002-2010 najdete na webové stránce www.labuzdopo.cz.

8. prosince 2016

Dernier Cri



Žhavou novinkou tohoto týdne je vyhlášení výsledků letošní ankety Grand Restaurant Pavla Maurera. Ve čtvrtek večer jsem byl přítomen v Míčovně na pražském Hradě slavnostnímu předávání těchto cen a velice mě potěšilo, že se do první desítky v absolutním pořadí dostal Martin Svatek s restaurací Goldie v Táboře. Podporuju Martina už několik let a považuju ho za jednoho z nejlepších českých kuchařů současnosti. Tím spíš, že nepracuje v Praze, nýbrž v městě dosti vzdáleném od centra české gastronomie. Radost mám také ze sedmého místa restaurace Promenáda v Karlových Varech. Promenáda s šéfkuchařem Milanem Kladívkem (bohužel se vyhlašování nedožil) dokonce zvítězila v kategorii Nejlepší jídlo. V této kategorii mě potěšilo páté místo pražské restaurace La Veranda, v níž šéfuje Radek David, a deváté místo rovněž pražské restaurace Grand Cru, v níž šéfuje Jan Punčochář. Celkovým vítězem se stala restaurace Alcron (šéfkuchař Roman Paulus), druhé místo získala Terasa u Zlaté studně (Pavel Sapík), na třetím místě je překvapivě Bellevue (Marek Šáda). Dovoluji si upozornit zvláště na anketu odborníků, v níž hlasuji také já a jejíž výsledky se v médiích objevily jen velmi málo: 

  1. La Degustation Boheme Bourgeois (Oldřich Sahajdák)
  2. Alcron (Roman Paulus)
  3. Kalina Cuisine&Vins (Mirek Kalina)
  4. Terasa u Zlaté studně (Pavel Sapík)
  5. La Finestra (Ricardo Lucque, Tomáš Juřík)
  6. Pot-au-feu (Jan Kracík)
  7. V zátiší (Mahavir Kanswal, Igor Chramec)
  8. Bellevue (Marek Šáda)
  9. Grand Cru (Jan Punčochář)
  10. Coda (David Šašek)
  11. Field (David Kašpárek)
  12. Spices (Jiří Štift)
  13. Chateau Mcely (Jan Štěrba)
  14. Francouzská restaurace Obecní dům (Jan Horký)
  15. Divinis (Zdenek Pohlreich)
  16. Aromi (Ricardo Lucque, Robert Loos)
  17. Aureole (Jiří Král)
  18. Miura (Michal Göth)
  19. Ambiente Brasileiro (Martin Matys)
  20. Café Imperial (Zdenek Pohlreich, Michal Pšenička)