Milí přátelé,
od léta roku 2012, kdy jsem přestal spolupracovat s časopisem Instinkt, se mě lidé často ptají, jestli své sloupky nazvané Zápisník labužníka publikuju někde jinde. Říkají, že je rádi četli, někteří dokonce tvrdí, že si Instinkt kupovali jedině kvůli nim. A dávají najevo, že by chtěli, abych v psaní Zápisníků pokračoval. Nuže dobrá. Rozhodl jsem se nakonec pro tuto formu.

Pokud chcete být mezi prvními, kteří si přečtou nové Zápisníky, přihlašte se na Facebooku, Twitter nebo na G+. Pak budete mít příležitost se informovat velmi rychle o tom, co se na blogu děje. Staré Zápisníky z let 2002-2010 najdete na webové stránce www.labuzdopo.cz.

5. června 2014

Dernier Cri – Kuchařka pro mého muže




Žhavou novinkou na labužnickém knižním trhu je kniha Veroniky Zemanové s názvem Kuchařka pro mého muže, kterou vydává nakladatelství Smart Press. Autorka věnovala tuto knihu „svému muži Filipovi a také všem mužům, kteří se odvážili vyměnit kousek svého pohodlí za slastnou svobodu uvařit si cokoliv, na co mají právě chuť.“ Je to skvělý nápad a Veronika radí mužům vtipně a věcně. Od klasických mužských pokrmů (jako je hemenex nebo knedlíky s vejci) až po majstrštyky jako je Kolozsvárské zelí nebo pomalu pečená kachna. Z receptů se mi líbí nejvíc například Spaghetti aglio olio peperoncino nebo falešná drštková polévka z hub. Veronika se nedopouští chyb, běžných v českých kuchařkách, i v detailech je přesná a zdá se, že četla ty správné autory. Potěšilo mě například, že do špaget „alla carbonara“ nepřidává smetanu. Kniha má originální (a moc pěknou) úpravu, takže doufám, že se bude dobře prodávat.