Milí přátelé,
od léta roku 2012, kdy jsem přestal spolupracovat s časopisem Instinkt, se mě lidé často ptají, jestli své sloupky nazvané Zápisník labužníka publikuju někde jinde. Říkají, že je rádi četli, někteří dokonce tvrdí, že si Instinkt kupovali jedině kvůli nim. A dávají najevo, že by chtěli, abych v psaní Zápisníků pokračoval. Nuže dobrá. Rozhodl jsem se nakonec pro tuto formu.

Pokud chcete být mezi prvními, kteří si přečtou nové Zápisníky, přihlašte se na Facebooku, Twitter nebo na G+. Pak budete mít příležitost se informovat velmi rychle o tom, co se na blogu děje. Staré Zápisníky z let 2002-2010 najdete na webové stránce www.labuzdopo.cz.

21. května 2015

Dernier Cri




Už to není tak žhavá novinka, ty gastronomické festivaly. Ale novinkou bezesporu je, že v posledních letech jejich počet roste jako ty příslovečné houby po dešti. V pátek 29.5. začne už devátý ročník PFF neboli Maurerova Pražského Food Festivalu. A v neděli jsem vystupoval v Olomouci na tamějším Garden Food Festivalu, který se konal poprvé. Bylo to velice zajímavé. Abych se zmínil aspoň o některé z nepřehledné řady zajímavostí, tak tedy: opět jsem ochutnal smažený hmyz, tedy cvrčky, šváby a potemníky peruánské. Ocenil jsem skvělou chuť šneků po burgundsku vypěstovaných na farmě Barkona Snails. Byli upraveni přesně tak, jak měli být. Popřál jsem všechno nejlepší Filipu Töpferovi v jeho snaze o dodávání kvalitních husích jater a podobných lahůdek, převážně maďarských (z onoho Szegedu, o kterém jsem psal nedávno). Pozdravil jsem rovněž svého přítele a jmenovce Zbyňka Poštulku s jeho rodinou, kteří stále lépe zpracovávají olomoucké tvarůžky do formy cukrářských zákusků. Objevil jsem několik dobrých restaurací z Olomouce a okolí a určitě o nich budu brzy psát. Poprvé jsem ochutnal Gold Cock Whisky z produkce firmy Rudolf Jelínek ve Vizovicích. Skvělá česká whisky zrála 22 let! Před publikem vařili například Roman Paulus, Zdenek Pohlreich, Jaroslav Klár a Radim Svačina. Asistovala půvabná Eliška Bučková. Počasí se vydařilo, návštěva byla velmi početná. Zdá se, že olomoucký festival má o budoucnost postaráno.