Žhavou novinkou tohoto týdne byl rozhovor s Bohumilem Volfem, ředitelem společnosti Bidvest, uveřejněný v MF Dnes. Pod značku Bidvest spadá také Nowaco a zmrzliny Prima, je největším distributorem ryb a zvěřiny, dodává suroviny do mnoha restaurací. Firma prý měsíčně dodává na trh 11 milionů kilogramů potravin. Pan ředitel v rozhovoru tvrdí, že český zákazník se orientuje především podle ceny, kvalita ho v podstatě nezajímá. Jeho firma prý nabízí zboží tří různých kvalit ve třech různých cenách. Prodávají párky s šedesáti procenty masa, se sedmdesáti procenty masa a s devadesáti procenty masa. Nejvíc se prodá těch nejlevnějších, s nejmenším podílem masa. Pobavilo mě, že pan Volf považuje devadesát procent masa v párcích za dokonalou kvalitu. Znám výrobce, kteří dělají stoprocentní párky a nepovažují to za nic výjimečného. Firma před časem otevřela prodejnu s kvalitním zbožím, ta však po roce zkrachovala. Bidvest dodává do prodejen také „rozpečené“ pečivo pod značkou Bagetier, tedy pečivo, které se upeče, zmrazí a potom až v prodejně rozpéká. Vypadá sice jako čerstvé, ale vydrží jen chvíli a chuťově je daleko horší. Rozpeky sice už musí být označeny jako „ze zmrazeného polotovaru“, avšak většině spotřebitelů to prý evidentně nevadí a kupují si vesele dál tuto příšernost. Lidé o kvalitu nemají zájem, tvrdí Volf. Jinými slovy: i když nabídnete českému zákazníkovi exkrement, avšak za nízkou cenu, on si ho koupí! A Volf kromě toho tvrdí suverénně a bezostyšně, že nabídka obchodů v Německu je ve stejné kvalitě a cenách jako u nás! To je samozřejmě lež, jak bylo už mnohokrát dokázáno. Stejný výrobek v Německu má ve většině případů vyšší kvalitu a přitom je levnější.
K tomu bych chtěl dodat jen maličkost: levný výrobek se dá bezesporu vyrobit i v žádané kvalitě. Kdo se hájí zájmem zákazníka, nemá čisté svědomí. Ignorovat kvalitu je zločin. Pro mne má rozhovor s ředitelem Volfem jediný důsledek: budu se v prodejnách bedlivě snažit objevovat výrobky s označením Bidvest, Nowaco, Prima a Bagetier – a budu je bojkotovat.