Milí přátelé,
od léta roku 2012, kdy jsem přestal spolupracovat s časopisem Instinkt, se mě lidé často ptají, jestli své sloupky nazvané Zápisník labužníka publikuju někde jinde. Říkají, že je rádi četli, někteří dokonce tvrdí, že si Instinkt kupovali jedině kvůli nim. A dávají najevo, že by chtěli, abych v psaní Zápisníků pokračoval. Nuže dobrá. Rozhodl jsem se nakonec pro tuto formu.

Pokud chcete být mezi prvními, kteří si přečtou nové Zápisníky, přihlašte se na Facebooku, Twitter nebo na G+. Pak budete mít příležitost se informovat velmi rychle o tom, co se na blogu děje. Staré Zápisníky z let 2002-2010 najdete na webové stránce www.labuzdopo.cz.

7. dubna 2016

Dernier Cri






Žhavou novinkou tohoto týdne byl rozhovor s Bohumilem Volfem, ředitelem společnosti Bidvest, uveřejněný v MF Dnes. Pod značku Bidvest spadá také Nowaco a zmrzliny Prima, je největším distributorem ryb a zvěřiny, dodává suroviny do mnoha restaurací. Firma prý měsíčně dodává na trh 11 milionů kilogramů potravin. Pan ředitel v rozhovoru tvrdí, že český zákazník se orientuje především podle ceny, kvalita ho v podstatě nezajímá. Jeho firma prý nabízí zboží tří různých kvalit ve třech různých cenách. Prodávají párky s šedesáti procenty masa, se sedmdesáti procenty masa a s devadesáti procenty masa. Nejvíc se prodá těch nejlevnějších, s nejmenším podílem masa. Pobavilo mě, že pan Volf považuje devadesát procent masa v párcích za dokonalou kvalitu. Znám výrobce, kteří dělají stoprocentní párky a nepovažují to za nic výjimečného. Firma před časem otevřela prodejnu s kvalitním zbožím, ta však po roce zkrachovala. Bidvest dodává do prodejen také „rozpečené“ pečivo pod značkou Bagetier, tedy pečivo, které se upeče, zmrazí a potom až v prodejně rozpéká. Vypadá sice jako čerstvé, ale vydrží jen chvíli a chuťově je daleko horší. Rozpeky sice už musí být označeny jako „ze zmrazeného polotovaru“, avšak většině spotřebitelů to prý evidentně nevadí a kupují si vesele dál tuto příšernost. Lidé o kvalitu nemají zájem, tvrdí Volf. Jinými slovy: i když nabídnete českému zákazníkovi exkrement, avšak za nízkou cenu, on si ho koupí! A Volf kromě toho tvrdí suverénně a bezostyšně, že nabídka obchodů v Německu je ve stejné kvalitě a cenách jako u nás! To je samozřejmě lež, jak bylo už mnohokrát dokázáno. Stejný výrobek v Německu má ve většině případů vyšší kvalitu a přitom je levnější.

         K tomu bych chtěl dodat jen maličkost: levný výrobek se dá bezesporu vyrobit i v žádané kvalitě. Kdo se hájí zájmem zákazníka, nemá čisté svědomí. Ignorovat kvalitu je zločin. Pro mne má rozhovor s ředitelem Volfem jediný důsledek: budu se v prodejnách bedlivě snažit objevovat výrobky s označením Bidvest, Nowaco, Prima a Bagetier – a budu je bojkotovat.