Milí přátelé,
od léta roku 2012, kdy jsem přestal spolupracovat s časopisem Instinkt, se mě lidé často ptají, jestli své sloupky nazvané Zápisník labužníka publikuju někde jinde. Říkají, že je rádi četli, někteří dokonce tvrdí, že si Instinkt kupovali jedině kvůli nim. A dávají najevo, že by chtěli, abych v psaní Zápisníků pokračoval. Nuže dobrá. Rozhodl jsem se nakonec pro tuto formu.

Pokud chcete být mezi prvními, kteří si přečtou nové Zápisníky, přihlašte se na Facebooku, Twitter nebo na G+. Pak budete mít příležitost se informovat velmi rychle o tom, co se na blogu děje. Staré Zápisníky z let 2002-2010 najdete na webové stránce www.labuzdopo.cz.

29. května 2014

Dernier Cri – Prague Food Festival







Právě proběhl osmý ročník „labužnického festivalu“, který pořádá každoročně Pavel Maurer se svým týmem. Byl jsem tam v pátek a v neděli. Povedlo se! Nejvíc mě zaujala hospůdka Angusfarm ze Soběsuk u Nepomuka, jejíž majitel Vašek Silovský neustále pokračuje (a stále úspěšněji) ve svém úsilí o výrobu a zpracování kvalitního masa. Jeho lanýžový tatarák byl asi nejzajímavějším pokrmem festivalu. Líbil se mi rovněž stánek restaurace U Emmy Destinové, jejíž majitel a šéfkuchař Steven Trumpfheller získal už podruhé cenu za nejvyšší prodej. Nabízel například skvělé bizoní steaky. U stánku Buddha-Baru mi chutnala černá treska v omáčce Miso na pečeném baklažánu, stejně jako vynikající koktejly. Dlouhá fronta stála před stánkem prodejny Naše maso, což je podnik sdružující některé restaurace ze sítě Tomáše Karpíška. Tam jsem ochutnal aspoň skvělou domácí sekanou. Chutnala mi také čerstvá Ugova ovocná šťáva, dal jsem si jablečnou s příměsí celeru. A samozřejmě vína z vinařství Spielberg, z nich nejvíce rýnský ryzlink (jako obvykle), ale také nový sekt Crémant de Spielberg. V Míčovně Pražského hradu jsem se zúčastnil talkshow na téma Nejlepší pořad roku, která se pořádala v rámci chystaných Cen české gastronomie. S Janem Pokorným z Radiožurnálu a Kluky v akci Ondřejem Slaninou a Filipem Sajlerem jsme diskutovali o tom, jaké pořady bychom chtěli v české televizi vidět. Já osobně považuju za nejlepší pořad Hestona Blumenthala, který vysílá TV Paprika.