Milí přátelé,
od léta roku 2012, kdy jsem přestal spolupracovat s časopisem Instinkt, se mě lidé často ptají, jestli své sloupky nazvané Zápisník labužníka publikuju někde jinde. Říkají, že je rádi četli, někteří dokonce tvrdí, že si Instinkt kupovali jedině kvůli nim. A dávají najevo, že by chtěli, abych v psaní Zápisníků pokračoval. Nuže dobrá. Rozhodl jsem se nakonec pro tuto formu.

Pokud chcete být mezi prvními, kteří si přečtou nové Zápisníky, přihlašte se na Facebooku, Twitter nebo na G+. Pak budete mít příležitost se informovat velmi rychle o tom, co se na blogu děje. Staré Zápisníky z let 2002-2010 najdete na webové stránce www.labuzdopo.cz.

13. dubna 2017

Dernier Cri



Žhavou novinkou tohoto týdne byl pro mne mail, který jsem dostal z Londýna. Napsala ho paní Angela Hartnett, majitelka a šéfkuchařka restaurace Murano, ležící v srdci Londýna – Mayfairu. Paní Angela je oblíbenkyní Gordona Ramsaye a ten jí asi dal na mě mailovou adresu. Murano má jednu hvězdičku od Michelina a specializuje se na autentickou italskou kuchyni s regionálním italským vinným lístkem. Angela se proslavila svými vystoupeními v britské televizi a je také autorkou dvou kuchařek. Měla italskou babičku a italské tety, od nichž převzala recepty - v Muranu je modernizuje a přizpůsobuje sezóně. V záměrně neformální atmosféře se snaží přiblížit podnik italskému duchu. Paní Angela má za sebou už poměrně bohatou kariéru, pracovala i pro Gordona, má za sebou prestižní štace jako například Zafferano, Petrus, Amaryllis, Verre a Grill Room. Murano má mnoho různých ocenění, drží například 4 AA rozety a bylo v roce 2015 zařazeno do Good Food Guide Top mezi 50 nejlepších restaurací na světě.
           A co mi tedy paní Angela píše? Inu, posílá mi velikonoční menu, které bude v Muranu od neděle 10.4. do pátku 6.5. nabízet. Tři chody stojí £33 bez nápojů. Chcete-li vědět detaily, zeptejte se na enquiries@muranolondon.com.
           Nabízené varianty: jemně krájené Manzo di Pozza s rikotou, fazolemi, jarní cibulkou a hráškem, Grilovaný losos se zeleným chřestem, ředkvičkou a citronovým crème fraîche a nakonec artyčoky po řecku, balzamikový ocet, brambůrky dauphine s jablky. Druhá varianta: halibut, vodnicové špičky, ančovičky, okurka a kopr, dále Vepřové Belly, mladý fenykl, brokolice a pomerančové pyré, nakonec těstoviny Farfalle s fazolemi, hrachem, ředkvičkou a mátou. Třetí varianta: pošírovaná reveň z Yorkshiru, zázvorové víno syllabub a piškoty cornwellský fairings, dále pak Polární rolky s crème fraîche, pomerančem bergamotem a karotkovým krémem, nakonec medová pannacotta, hrst oříšků macadamia a hnědá zmrzlina.