Milí přátelé,
od léta roku 2012, kdy jsem přestal spolupracovat s časopisem Instinkt, se mě lidé často ptají, jestli své sloupky nazvané Zápisník labužníka publikuju někde jinde. Říkají, že je rádi četli, někteří dokonce tvrdí, že si Instinkt kupovali jedině kvůli nim. A dávají najevo, že by chtěli, abych v psaní Zápisníků pokračoval. Nuže dobrá. Rozhodl jsem se nakonec pro tuto formu.

Pokud chcete být mezi prvními, kteří si přečtou nové Zápisníky, přihlašte se na Facebooku, Twitter nebo na G+. Pak budete mít příležitost se informovat velmi rychle o tom, co se na blogu děje. Staré Zápisníky z let 2002-2010 najdete na webové stránce www.labuzdopo.cz.

5. července 2018

Dernier Cri









Žhavou novinkou tohoto týdne je vydání přílohy časopisu EURO, která se každoročně zabývá nejlepšími restauracemi, kavárnami a bary v České republice. Je to publikace opět, jak jsme si už zvykli, poněkud nabubřelá, avšak má určitě svou váhu. 

Několik novinek: na hodnocení údajně pracovalo pět porotců, mezi nimiž byla překvapivě i spoluautorka mé knihy Jak hubne labužník doktorka Václava Kunová. Tým vedla tentokrát Klára Donathová, neobjevil se v něm už Petr Holec. Restaurace opět nejsou výslovně seřazeny, takže se vlastně neví, která opravdu zvítězila. Jsou navíc rozděleny do sedmi kategorií. Ale bystrý čtenář si jistě dovede představit, jak to vlastně je.

Takže v kategorii Fine dining, což jsou zajisté špičkové restaurace, je na prvním místě uvedena olomoucká prudce vycházející hvězda Entrée s šéfkuchařem Přemkem Forejtem. V desítce nechybí Degustation, Field, Alcron, Grand Cru, Po-au-feu... chybí mi tam Miura, Goldie, MG, Villa Patriot – ale nekteré z nich jsou uvedeny v kategorii Mimopražské podniky. Proč není v této kategorii Entrée?

Zajímavá je kategorie bister. Bistra přicházejí do módy – a zaslouží si to. Stejně jako já i porotci vysoce hodnotí bistro Kantýna. Mezi objevy roku je i Taro a Sia, o kterých jsem psal nedávno. Za bistro se dá považovat i táborská restaurace Thir, o které jsem psal před pár týdny. Zde dokonce je umístěna na prvním místě mezi mimopražskými podniky. Kavárny a bary nechci komentovat.

Velmi mne potěšila stránka věnovaná restauraci RedPif v kategorii (?) Profil.